Sasiu

Piese de schimb pentru sasiu de camion si cap tractor

EUROPART ofera o gama larga de piese de schimb pentru sasiul de camion si cap tractor. Gama incepe cu stifturi si piulite de roti, continua cu piesele de schimb ale puntilor, cum ar fi seturile de rulmenti ai rotilor si rulmentii compacti, precum si alte piese specifice puntilor, cum ar fi leviere de directie, bare de directie, butuci de roata, cruce de cardan, si diferite seturi de reparatii pentru pivoti si multe altele. EUROPART furnizeaza, de asemenea, o varietate de componente de directie si amortizare, cum ar fi capete de bara și amortizoare, pastrand in stoc toate tipurile de componente ale suspensiei: arc lamelar toate tipurile si perne de aer, bride cu arcuri, bucsi de arc și tendoande de toate tipurile.

Suspensie si amortizare

Sarcina principala a suspensiei si amortizarii este de a asigura o manevrabilitate sigura si stabils, precum si confortul la volan. In primul rand, suspensia rotilor functioneaza ca intermediar intre masa dinamica a vehiculului si a rotilor care intra in contact cu soseaua. In al doilea rand, suspensia rotii trebuie sa transforme in acelasi timp socurile introduse in autovehicul de catre drum, astfel incat sasiul, structura vehiculului si cabina sa fie expuse doar vibratiilor usoare.

Suspensie pe aer sau cu arc lamelar parabolici

Suspensia rotii in sine consta in principal din elemente de suspensie (de obicei arc lamelar sau ca suspensie pneumatica), amortizare (amortizoare) si tendoanele care preiau suspensia si amortizarea. In suspensia cu arc lamelar, pachetul de suspensie este responsabil pentru preluarea fortelor de control ale rotii atat longitudinal cat si transversal. In suspensia pneumatica, sunt necesare elemente suplimentare, cum ar fi bratele de tractiune si barele stabilizatoare pentru controlul sigur al rotilor. Bratele de tractiune sunt utilizate pentru controlul puntilor, stabilizatorii limiteaza tendinta de rulare.

Punte liftanta, dirijabila si punte motoare

Puntile joaca un rol cheie in suspensia rotilor, deoarece actioneaza ca suporturi pentru roti. Pe langa suspensie, piesele de amortizare si directie sunt incluse in greutatea nesublata a camionului si sunt prezente in patru forme diferite pe vehicul: punte rigida, punte motoare, punte virata, punte liftanta sau punte articulata. Puntile rigide sunt de obicei punte frontala viranta, care au in mod normal o parte centrala coborata care are un scop dublu: in primul rand sa creeze mai mult spatiu pentru motor si in al doilea rand sa mentina inaltimea cadrului cat mai mica posibil. Puntile spate ale camioanelor sunt de obicei punti rigide, care au un design banjo (unitatea butuc poate fi montata si reglata in afara axei/carcasei).

Punte hipoida sau punte planetara exterioara

In zilele noastre, vehiculele rutiere sunt echipate aproape exclusiv cu axe hipoide (angrenaje diferentiale ale angrenajului conic in actionarea centrala), ale caror avantaje sunt eficienta mecanica ridicata si greutatea lor redusa. Puntile planetare (cu un angrenaj planetar suplimentar setat in suportul rotii butucului) se gasesc in principal in camioanele pentru constructii, care are motive intemeiate sa adere la acest design traditional: pe de o parte arborii de transmisie sunt mai putin solicitati cu acest design constructiv care poate fi foarte avantajos in teren greu (off-road). Pe de alta parte, diferentialul poate fi in general constructiv mai mic cu acest principiu de proiectare. Si tocmai din aceast motiv vehiculul profita de o garda mai mare la sol.

Follow by Email
LinkedIn
LinkedIn
Share